Wednesday, September 14, 2011

Mengimbau kenangan

Malam ni aku naik keretapi buat pertama kalinya dalam 20 tahun (atau lebih). Ramai yang tertanya-tanya apesal laa minah ni nak naik keretapi. Dia kan dah declare diri dia frequent flyer. Hehe...yes...aku tak naik bas...takut!huhu...Sebenarnya pengalaman naik keretapi ni aku ingat tak ingat jugak laa.Dah lama kan. Dulu2 naik dgn arwah maktok n tok ayah aku (my late grandparents), rajin laa bawak cucu2 naik keretapi pergi rumah anak2 di KL. Pengalaman atas keretapi aku tak ingat, tapi aku ingat pengalaman masa tunggu keretapi. Ada sorang kakak datang cubit pipi aku yg gemok time tu n bagi gula2...hahaha....yang tuuuuu...aku ingat!
Malam ni aku ambil bedding punya, katil bawah. Yang 2nd class je...1st class mahal sangat! Depan aku ada sorang amoi Jepun yg cun dgn mak dia. Cool giler travel berdua je dgn mak dia. Oh tidak...aku tak borak dgn dia. Aku overheard (n kepochi gak) dia cakap dgn sorang mamat soleh yg sombong terhadap aku!hehe...Kat luar dah gelap.Masuk hutan mana dah ni aku pun tak pasti. Tapi broadband signal masih biru!!hehe...belum 1 jam pun lagi aku dah rasa mual2 ni...ada 7 jam lebih lagiiiii....OK...till then!!

No comments:

Post a Comment