Wednesday, October 19, 2011

Kisah Ikan




Petang tadi hujan lebat, sebenarnya dah 2 hari hujan yg lebat sangat2 time nak balik kerja. Jadi hari ni cepat2 cabut n balik rumah. Stress duk lama2 kat pulau tu huhu...

So i went home, sat in front of tv and browse the info of each channel. I saw TV2 'Pasta'. Mcm menarik je cite ni. Paling aku tertarik  tentang 1 scene dari drama 'Pasta' tu laa...ni kisah masak memasak laa. Towards the end of today's episode, ada scene sorang chef kejar pekerja ja. Apparently, the worker (girl) likes her chef laa (handsome!). Dialog yg menarik perhatian aku sgt2...and sgt comel dan penuh kiasan. Aku tak pernah dgr lagi dialog gini dlm citer Melayu. Aku try cerita balik ek.

Perempuan: Saya ni ikan yang kamu pilih, kamu dah letakkan dalam papan pemotong, kamu mesti masak ia. Kenapa perlu ikan lain??

Lelaki: Kamu bukan ikan yang baru ditangkap, kamu tidak segar lagi. Kalau dicuci bersih2, tiada apa lagi yang tinggal. Hanya sedikit isi dan tulang.

Perempuan: Tidak, saya masih ikan kamu, jika kamu buang saya dari papan pemotongmu, tempat saya seterusnya hanyalah tong sampah. Sob sob sob....

Ayat seterusnya aku tak ingat dah..tapi aku rasa sangat comel laa skrip dia...kan kan kan...



No comments:

Post a Comment