Friday, April 17, 2009

ape aku wat arini???

arini bgn je dr tido mcm biasa aku ngasuh ank2 aku dlu.bagi minum semua cewah...poyo!!!tipu!!!aku main2 je dgn sarah..pastu mak aku bancuh susu aku yg bg minum.kat sarah je...adam minum sendiri.dia ada rekod kebangsaan penghisap nenen paling pantas.sbb dia dah gigit2 puting botol dia tu, so secara fiziknya aliran susu dia akan kuar dgn cepat.tah ape aku merapu nihhh???

today i tidy up my room.tak siap pun lagi ni.baru siap kemas baju je.byk sgt baju aku nyah!!!huwaa...aku nak sedekah laa...tau tak katne leh sedekah??sape2 ada idea?or korang teringin nak baju aku ke???aku leh bagi jek.hehehe...dulu kat miri aku tau arr aku bagi ja kat social worker.kat cni tak pasti lak.almari aku kecik je.aku nk beli yg baru ayah aku x bagi.lagipun aku pikir tak payahlaa dulu kan.mcm laa byk sgt duit aku.pastu baju2 tu aku nk buang je humban dlm api tapi mak aku tak bagi.mak aku ni sgt suka menyimpan barang2 lama walaupun tak pakai.ayah aku lak suka membuang.aku???duk tgh2.buang boleh, simpan pun boleh.kadang2 rasa eiiii...meluatnye tgk...buang je lah.kadang2 rasa...alaa...sayangnya...simpanlah...haa gitulaa kejadiannya.buku2, fail2 & lain tak siap kemas lagi.esok je laa kot.tak larat dah arini.

aku risau laa kan aku redflag skrg.so aku kalau redflag selera mkn mesti menjadi.mlm2 pun aku mkn padahal aku kan duk diet,mmg hancus laa diet aku.pastu dlm minggu ni je aku duk mkn mcm2 cekelat dah.duk melantak snickers lagi.brape kalori dia aku x hingin nak tgk.ngeri beb!!!it's amazing how the hormones influence your body & mind tau.kali ni mood aku ok je time redflag ni, tapi i really crave for sweet things.chocolate!!!pastu aku mcm x nyesal pun mkn semua2 tu...not now laa...2,3ari lagi aku nyesal laa kot bila aku naik atas penimbang tu.

pastu 2 hari lepas si hanipah sms aku.hanipah ni nurse masa kat miri dulu.so aku janji nak kol diorg smlm.aku mmg niat nak call pun sbb rindu kat diorg tp memandangkan klinik aku kat cni xde coverage so camno???aku nk call ptg2 so leh ckp dgn semuaorg laa kan.jadi smlm aku pun tunggu laa kul 4.30ptg nak calll...tiba2 hp aku bunyik.aiikkk...si pija ni kol plak.pija ni colleague aku kat miri.ada nk tanya pasal patient.dah sembang punya sembang mmg takde laa aku kol staf aku dah.pija bgtau hanipah dah bgtau semua org yg aku nak kol ptg smlm.hah pija...hg borak dgn aku panjang2 nape???hehehe...so baru jap tadi aku call...alahai duk melepak kat pantri diorg ptg2 ni.rindunya aku...hmm...sejak aku keja kat penang ni aku jadi agak pasif laa..gelak pun sopan2 je, ckp pun nak tak nak je.aku bukan sombong tapi aku mmg agak susah nak adapt dgn persekitaran baru la.kat miri dulu lain, walaupun aku jauh dr family, tapi org2 kat miri very warm & welcoming tau.org2 kat cni...hmmm...lantak laa hang kat situ.ape kan daya...aku yg pilih jalan ni...so i have to deal with it.bukan menyesali takdir...cuma berharap csinar kegembiraan masa bekerja tu akan kembali dlm idup aku.amin.

No comments:

Post a Comment