Friday, April 17, 2009

kisah semalam

alhamdulillah...sampai dah kita d penghulu segala hari.

today i continue my battle of tidy up my room.wah bergelumang dgn segala mcm habuk & makhluk2 kecik eg:semutzzz...ooo...nak gigit aku yer...aku kasi picit2 terus kluar segala isi perut.uiii....kejam.

meh aku cite skit pengalaman smlm.ekceli aku dah taip sket nye panjang tp tah hape masalahnyer blogspot ni smlm x dpt nak save.gini semalam kan pas balik dari bank la opis t&g laa kan aku pun memecut pulang.memandangkan i drove my baby kelisa so aku pun bawak agak laju laa...errr...laju x laju laa dlm 100km/h jer.dlm aku duk pecut sambil head banging dgr lagu apetah masa tu kan...aku ternampak sesuatu ats jln.masa tu aku kat lane plg kanan..kan ada 3 lane.kat lane tgh tu ada lori simen ke hape tah..laju gak.tapi dlm duk laju2 tu mata aku tertangkap sesuatu atas jln.mula2 aku ingt kertas cos so tiny teeny je kan.tapi bila keta ke lori lalu x terbang lak kertas tu.ni dr jauh laa aku tgk.bila smpai dekat ya Allah....a little kitten rupenye.oh...cedihnyer...aku terbayang lagi muke kitten tu(sekilas pandang je pun tp nampak laa kan).she (she ke??bantai laa) struggled to cross the road.tp masa tu xde kete yg langgar dia coz dia duk kat tgh2.kira dia juz lalu bwh enjin kete.aku x dpt bygkan klau haiwan yg kecik mcm, tu kena laggar dgn kancil je dah lunyai aku rase.kalau laa aku ni ada power ironman ke hape leh aku selamatkan kitten tu.i'm not a cat lover tp as a human aku tak sampai ati laa.dan aku pun berlalu pergi.tpi wajah kucing tu terbayang2 di mata aku.ye laa..kalau aku nk selamatkan kucing tu x ke aku pun sama2 lunyai dgn dia.aku xleh lunyai...aku kan harapan bangsa & negara ehehehe...

pas kejadian tu aku blk umah & tido.bgn dr tido aku kata...hmm...nak p pasar mlm lah.hehe..so aku tanya mak ayah nk makan ape.ooo...pesan cucur udang...okeh!aku lak dlm otak nak mkn yong tau fu.alaa sodapnya.amik kuah sup.yummy!!!so aku pun pi laa pasar mlm.dlm duk tunggu pakcik tu potong2 cucur udang aku tibe2 dgr org jerit.

arghh!!!arghh!!!

gitulaa lebih kurang buyiknye.pastu ramai org yg lari laa...slow2 aje...takdelaa sampai bertempiaran weh.dlm ati aku...ah sudah!ada org ngamuk ke penjenayah terlepas ke ape ni???nak tau ape benda???rupenye ada najis mughallazah duk terkedek2 atas jln.anjing!!sape nyer anjing tah terlepas.ye laa...menatang tu kan haram.nak plak dia muncul tibe2 kat kawasan pasar mlm yang majoriti org islam.tak ke haru tu.aku ni sebagai seorg yg anti-dog pun turut sama laa menyelamatkan diri,anjing tu mcm xde perasaan je semua org meluat kat dia.huhuhuhu....aku g nyorok kat tepi kuali goreng cucur udang tu.fuh!!!aku mmg sangat takut dgn makhluk tu.jgn laa ada yg dtg dekat dgn aku.tapi bila pikir2 blk lucu plak rasenye mcmana seekor anjing yg kecik konet tu leh menghuruharakan pasar mlm.he he he...tapi harus diingatkan di sini yer...anjing yg muncul tu bkn anjing yg kiut miut...ni stok2 anjing kurap laa..huhuhu..

No comments:

Post a Comment