Saturday, April 18, 2009

pagi yg sihat

assalamualaikum...selamat pagi semua!!!
i start my day with a healthy lifestyle.kan smlm aku duk resah2 kan.so instead of grieving about my weight gain today, i went for exercising.riadah ckit.sorang je.eventhough i will be more grateful if someone can accompany me.ayah aku pun riada gak tapi dia berbasikal mahal dia tu.sbb ayah ada spine problem so skrg dia tak dapat nak joging jauh2, jadi dia pun cycling.less pressure on his spine lah kan.

last night i googled on places that i can go for recreation nearby my housing area.ada laa beberapa tempat tapi yg paling dekat kat kompleks sukan bertam.aku nak cari gym sebenarnya, a public gym.ada ke tak haa???bukan kedekut nk sign up for membership tapi kalau dah ada yg free/murah nape nak pegi kat yg mahal kan??


hee hee...my baby.org mesti pelik tgk ni kete plate mane nih??


semalam aku dah bgtau mak pasal niat & plan aku nk joging ni.mak join aku tgk the biggest loser.mak tau dah weekday 7-8pm aku mesti melangok depan tv tgk citer org gemuk kuruskan badan.

sok pagi nak try pi bertam laa.nak joging.

mak angguk je.ok..kata dia.dulu selalu aku ikut ayah joging kat bendang/sawah blkg umah aku ni.ada jalan ban/tali air laa kat blkg ni.tapi dah ayah duk wat le tour de langkawi ja skang ni so aku tak laa berani nak pi sorang.belakang tu bukan leh harap kot ada doggie ke,,,ssssss....(ulaq ke)...uiii....seram.tak pun orang jahat tangkap aku ke...na'uzubillah.

semalam aku tido agak lambat, 12.30am hehe..lambat ke??lambat laa tu.sbb aku redflag kan so tak bother laa nak bangun subuh ke hape ke kan lagipun arini kan cuti.tiba2 ayah mai kejut aku bangun at 7.30am.

bangunlaa...kata nak pi bertam.mak yg habaq.

ooo...mak bagitau ayah laa ni..hmm...ok..tenkiu.aku pun bangun pakai baju yg mmg aku dah siapkan dari semalam.saja ja letak baju jog kat tepi katil supaya buka mata je nampak baju tu.semangat sikit laa kan.so aku pun drive laa 8km ke bertam.


ni laa treknya.

trek dari sudut yang lain pulak.

satu pusingan trek ni 400m kot.agaknye laa.mula2 aku ingat 1000m..haha...pastu masa duk jog tu aku nampak ayah duk cycling.ooo...ayah mai cni gak saja nak tengok aku laa tu hehehe...oklah...for starting i manage to jog 2rounds & brisk walk 3rounds.pastu aku naik turun tangga kat tempat duduk penonton tu 5x.tu pun mcm nak merangkak dah naik tangga sbb penat.padahal tak tinggi mana pun haha...dlm gambar ni nampak mcm sorang dua je kan yg pegi situ, tapi ramai.gambar ni aku amik masa nak balik dah.dlm kul9 dah masa ni.panas dah pun.ramai laa makcik pakcik uncle auntie abang kakak adik anak2 semua pun dtg.harap2 dapat laa partner to do this together.dulu kat miri aku ada jasmah.petang2 ajak aku panjat bukit belakang bumiko tu.kat sini lum jumpa lagi.kawan2 aku kat sini kan slim2 semua so depa tanak laa jog2 ni kan.huhuhuu...

dewan millenium

bagi yang taktau lokasi tempat joging tu, ataupun tercari2 tempat/trek nak joging, kompleks sukan tu kat depan dewan millennium ni aje.kompleks tu pada nama je.bukan ada ape pun.ada trek tu je.aku dgr dulu ada gym tapi taktau kat belah mana. nak kena survey2 laa dulu.takpelah...pelan2 kan.



alamak...huduhnye.ni wajah aku pas jogging.serabut eh...huhuhuhu...so merry-go-round lah.ekekeke....

so inilah entry gaya hidup sihat dari cik semah untuk kawan2.harap2 aku ni tak hangat2 taik ayam laa ye.pas balik tadi sbb lapar sgt so i had my breakfast, 1 cup of low fat milk & couple slice of wholemeal bread.rasa nak mkn lagi sebenarnya...tapi banyak2laa bersabar kan semah kan kan kan...pasni kalau dpt kurus aku nak paste before & after picture.hehehehe.....
ok...i give a big SS for me.SYABAS SEMAH!!!!!

1 comment:

  1. go semah go!
    hang kena combine cardio dgn weight training la.. kut tak lambat sket nak tone.. (chewwah macam terer je aku)

    ReplyDelete