Saturday, March 7, 2009

asmah??semah??sem??

hehe..yg mana 1 haa nama eden??of cos laa asmah kan.so mlm ni nk cite mane laa dtg asal usul org panggey i semah ni.skrg ni rasenye i lbh dikenali as semah tau..ape2 je lah.
ok..at home my family call me cikmah or mah je.but most of the time cikmah laa & i oso dono y laa..hehe..except my kakak yg panggey i dgn nama b**b**t**..xleh reveal kat cni cuz i shy laa kuikui..
now i'm famously(ceh femes ke??) known as semah.sejarah nama semah ni?????it all started kat samura.igt2 lupe gak sbenarnye.masa form4 kot, my klasmet masa tu, i forgot his name hehehe...mamat ni org tganu...dia kata gni "kat kg aku klau org nama asmah dia x pggil asmah...dia panggil semmmohhh...".pastu sjak dr tu dia pun pggil semah & sumer org pun mcm suka je pggil aku gitu...aku je x suke.bengang gak mule2 kn..pehal lak nk tuka nama i suka ati neh???tapi dah injak ke form5 mmg nama tu dah well known.aku pun mcm redha je la uhukuhuk..
pastu 2000 kan masuk matrik londang tuh..ceyyy...masa ni dah berangan laa tamau dah pkai nama 'semah' neh..nk tukar arr...jadi 'as' ke xpun asmah je. bila org tanya nak paggil ape??i will jwb..asmah je.sbb nama 'as' dah taken dek aslaniyah kan.tp seminggu ja pun bertahan nama asmah tu..bila tibe2 my ex-klasmet kat samura dulu dtg visit aku kat bilik.dia dgn kuatnya called i 'semahhhhhhhhhh........'apo lagi...depa2 ni yg dgr nama aku semah...trus marah.napa x ckp org panggil semah??lagi senang nk sbut.cettt!!!ada ke gitu..nampknya x menjadi gak plan nk tuka nama eh.pastu kat matrik gak lagi byk versi nama aku.yg plg panjang 'selemah seleput'...aku pun xtau originated from where..uhuhuhu..mak aku marah gak sbenonye...suh aku bgtau kwn2 aku supaye tukar panggil aku asmah..tp nama semah tu mcm dah tertanam dlm sanubari depa2 ni....ibaratnya nama aku dlm ic ialah noor semah md azmi...huwaaa...
pas matrik aku ingat lg...aku ngn asla masa tu duk angan2 arr...nnti masuk U kite tukar our nickname nak??asla kan gila dgn cite ali setan...dia nk suh org panggil dia asmidar!!!!!!!!wakakaka....sape2 yg xtau rahsia asla kan aku dah terceta...hehe...tp aku juz nk org panggil aku asmah je.tp apo nak buek...masuk U..kna lak si tomen ngan asla tu pun gatai nak jadi Opto gak..so there u are...nama semah masih gah berdiri laa smpai laa ni.dah namanya budak opto...pas grad pun duk di kalangan org2 opto...so semah laa lagi.tp skrg budak2 ni suke shortformkan nama aku..jadi sem.
10 years has passed & i'm getting more comfortable with this name..so ok je laa kan..juz call me sem@semah@ asmah, sbb semua nama tu adalah kepunyaan org yg sama...AKU!

No comments:

Post a Comment