Saturday, March 28, 2009

insiden

yesterday, 27th march was my 1st day working in penang.so around 7.30am my ayah & i made a move to KOMTAR.kena lapor diri kat sana.as usual lah, penang pun mcm KL gak.jammmmmm je.adehdeh...we decide to go by ferry instead of bridge bcoz rmai yg kata lg dekat.ok laa..smpai kat jetty, tunggu ferry,2nd round baru dpt masuk.byk kete wehh..kitorg smpai dlm 8.45am.tgh...1jam15min.huhu....lama giler.padahal bkn laa jauh sgt pon.

so apo bondo insidennya?haa..meh nak cite.

masa smpai je, ayah g parked kat parking lot sblh komtar tu.turun je dr keta, dgr bunyi siren.eh...apohal plak ni?masa tu terbayang ada kebakaran ke, x pun ada gempa bumi kat indon sbb slalu klau ada gempa kat indon komtar ni mesti gegar gak.pastu byk laa keta bomba yg dtg, siap ambulans2 lagi kan.rupanya ada fire drill.loh..kecoh btoi.nak gak pilih date aku p sana.
let's check out the pics.




tu, keta apo ni haa??polis ke bomba gitu ah.aku duk perati dr parking lot 2nd floor.4 org mamat korporat laa kunun dgn kot&tie lagi duk borak, ke meeting??hehe...tergendala jap.so agaknya dia kata, meeting je lah tepi koridor kan..ekekeke..



halo apek!!!org buat fire drill lu slumber je isap rokok tepi tu.dah laa tempat awam, tepi keta polis/bomba tu.xde lak org menegur dia.hmm.....hampeh.undang2 ada tp bolayan.

ni komtar, aku x ingat ada brape tingkat(korang google laa sndri), tapi bangunan ni yg plg tinggi kat penang. more than 50 floor kot.bygkan masa drill ni, smua kna turun pkai tangga.xleh pkai lif laa dah nama kebakaran kan.fuhhh!!!ayh aku kata, nasib kita lewat 15min je.klau awal dr tu mmg laa kita dh slamat smpai kat atas tu.pastu kena lak turun pkai tangga.nak tau JKNPp tingkat brape???35 ok!!mmg aktiviti bersenam la.kat komtar ni ada sumer jabatan kerajaan ala2 putrajaya laa.klau runtuh menatang ni mmg habis laa sumer.so dia ada lower zone,middle zone & upper zone.so 35th floor is in middle zone.so bygkan laa upper zone tu tingkat brape.hmmm....


bunyi siren mcm cemas giler je.siap ada announcement suh kosongkan bangunan lagi tuh.tapi org2 yg turun tu lenggang kangkung mak limah je.sambil gelak2,borak2..hehe..



ni 2 bijik je yg kelihatan dlm gambar ni. tp sebenarnya ada 4,5 bijik fire engine kot.syok laa org komtar leh lepak2 8.30-11am. tapi yg x syoknya sbb kna turun tangga yg tinggi tu.mmg laa org ckp, eleh...turun..bukan naik...kecoh je.hmm...tp try laa...turun tangga dr tingkat 30 cukup la, pkai kain(ada yg pkai kebaya kain ketat lagi), pastu pkai high heels.kat tangga tu bkn ada aircond, tertutup je.mau peluh & terpelecok kaki lagi.abis mekap tau..hehe..
aku pun dr nervous nak keje trus x berperasaan dah.pastu kul 11+ baru g lapor diri kat pegawai tu.siap sume dekat kul12 dah.nk g spital pun x sempat dah ye laa kan jumaat rehat 12.15pm.pastu aku tau dah org2 gomen ni awal je lesapnye.so xpelah, blk umah dlu.ptg tu ajak akak aku teman g spital sbb aku xtau jln.tu pun sesat gak.smpai je dah 3.15pm padahal kuar umah kul 2pm tu.giler ah...aku rasa mmg kna carik umah sewa area pulau ni. xtahan weh nak berulang alik.
aku dah biasa idup tenang aman dan damai kat miri nun.bgn subuh 5.30am tido blk kul 7am baru bangun lepak2 g mandi & siap2.lepak tgk tv hotfm am crew jap, kul 7.50 baru kuar.pastuh 7.58 smpai opis punch card.pastu 12.30 dh g kantin cari mkn, pas mkn 12.50 ke balik umah, tido seround, solat sume,baru p keje.5pm dah balik, 5.10 smpai umah.lepak2,bersenam,mandi.
skrg 6am dah bgn, 6.30 kuar umah. tghari xtau laa nak lepak ane.pastu 5pm balik, kul brape xtau laa smpai umah.smlm sbb sesat pastu ujan lak tu so kuar kul5 smpai umah 6.45.waaa.....dekat 2 jam tu.drive dr miri smpai bintulu dah.smpai umah mcm x mampu nk wat pape dah.
wahhhh....i'm gonna miss my life in miri.so skrg dah balik ke real world, i have to face it lah.lagipun baru 1st day kan.org lain pun mcm aku gak x byk komen pun.aku lak byk lak cekadaknye kan.bak kata org, alah bisa tegal biasa.lama2 ok laa kan.
insyaAllah...
oh sape2..bagi lah kate2 perangsang kat aku!!!!!!!!!!!!!!!




3 comments:

  1. haha semah.. biasa la tu..
    aku dulu hampir2 masuk uia kuantan semata2 sbb malas nak dok kl.. last2 ke ukm gak.

    anyway gudluck keje d tmpat br!

    ReplyDelete
  2. biasa la tue cek kat sini. aku pernah dok berulang dr seremban-KL ari2 naik bas. mangun kul 5, kuar umah kul 6, naik bas tido balik..smpi KL kul 7++, naseb x baik kul 8 baru smpi opis..mmg penat, tp sbb cari rezki, redha je la..

    jum try KL plaks

    ReplyDelete
  3. wow nozie!!kagum.nak naik bas gak ah...leh tido.tp tu pun klau leh duduk laa huhuhuh...
    izzud, TQ.

    ReplyDelete