Sunday, March 8, 2009

i'm going home......

24 Feb 2009, 7.56am





it was juz another normal day for me.i parked my car at hospital lobby, walked with pija to punch our cards.then we bumped into puan yus (she's the penolong pengarah).





puan yus:awk ada apply transfer ke?


me:yup, nape??(muke toye je..ngantuk maa..)


puan yus:awk apply pulau pinang ke?


me:a'aa..(dgn nada heran sbb mcmana dia tau aku apply penang ni??)


nape??saya dpt transfer ke???(sedikit melompat!!!)


puan yus:ye,smlm baru smpai fax..haa....suke laa tu





*eh mesti laa sukeeeeeeeeeeeeeee.....aku pun x pduli hape dah...melompat kat situ trus peluk puan dgn girang skali....masa nk parking kete rase ketaq kaki nih..mcm x caye je beb..i've been waited this for soooooo long..hmm...3 years are very long time for me tau.ALHAMDULILLAH...THANK YOU ALLAH!!!





aku dah apply nk trsnfer ni since Sept last year.tp byk cekadak laa kan form hilang la,xsmpai kat tgn keraninya la...smpai aku rasa mcm kna sabotaj je..ye laa abeh sume form aku nk m.i.a apohal???pastuh last Dec aku igtkan leh laa dpt skali tgk2 x dpt masa tu mmg aku frust menonggeng tercalar jiwa i ni tau.trus utk mengubat jiwa nan lara aku pun bli tiket yg mahal giler tu bwk diri blk kg.pastu terus beli tiket utk balik kg bln4,5&6.kire nk balik tiap2 bln ah...homesick beb!nak plak ada akak yg duk kat taman ni gak baru dpt trnsfer...dia cikgu..7thn duk cni.dia kate dia dpt trnsfer pas 8x isi borang...haaa kau!!!smpai gitu skali laa...


jadi skrg aku ada 3 return tickets miri-kl-penang-kl-miri...sapo nak??hamik laa...tukau nama bayau sndirik ye.





alhamdulillah...happynya.tp kdg2 terlintas gak rase takut.takut arr nk mulekan idup baru.new environment ni..adakah aku akan hepii???oh..oh...ye laa aku kan idup senang lenang aman tenteram kat cni..kat sana nnti mesti bz giler pastuh tmpt keje lak jauh nk kena seberang laut lagi..kompem kena bgn awl ah.mula 2,3 bln mesti tensen punye laa.but i'm trying to stay +ve..i know & i'm sure that i'm gonna miss miri a lot.not the boring city,,but all my frens here.





mcm x caya je 3 thn aku duk cni...fuhh!!!wpun mula byk gak dugaan(sapa yg tau tu paham2 laa ye)..kdg ada gak rase nk g jupe kaunselor sbb down sgt masa tu.tp skrg tidak lagi......i've found the bright light...tapi aku lagi rindukan mak & ayah & si kecik adam & sarah & my whole family kat penang nun.rasa lagi aman bila semua ada dpn mata kita.duk kat sini aku plg takut kalau henpon aku bunyi at odd times.mmg giler takut ah..takut terima news yg aku xnak fikirkan pun.





boss:what do u want from us?(dia maksudkan hadiah farewell)


me:xde pape..no need lah


boss:eh btul ke??ke u nak alat utk kuruskan badan


*mulut dia ni mmg jht tau..suke kata gitu


me:haaa....leh gak..p bli threadmill sbijik!!!


*hamik hang....p bli tredmil kat aku..nak sgt gurau gitu tau...x suke!!





skrg ni nk pikir hal kemas2 brg aku yg byk gilerrr kat sini.kna wat jualan gudang ni hahaha...sape nk bli almari & study table aku??baru je bli x sampai 2thn lagi.smlm dah g angkut kotak berkotak2..bajet arini nak pack laa ckit2..tapi xdak mood laa plak.tah bila nk dtg mood pun tatau.rasa mls nk kemas..nak humban2 je dlm kotak leh dak??ekekekeke....pemalas giler.



3,4 ari sblm aku tau aku dpt transfer, si yana diet tu tau dlu.dia dpt hosp sg buloh, dah blk pun.so dia plan nak wat farewell laa blanje geng2 kat cni kan.memandangkan aku pun dpt so aku ckp dgn dia..kite share laa...jimat maa..tp mlm tu x cukup korum coz najibah & margaret x join.kecapekkan..







senyum lebar je sume padahal masa tu duk bengang dgn smoker2 yg ada kiri kanan dpn blkg...dah mcm ada xtra props lak asap2 tu..eiiiiiii......

oh..ketimah x masuk dlm ini foto sbb dia tlg snap this photo..mamat2 yg isap rokok puihpuih tu xleh harap pun!!

countdown:16 days to go before my last day!!

2 comments:

  1. teringat zaman ko form 4 kat SAMURA...hahaha,tak dpt aku lupakan...bila pikiq2,nk gelak gak..ko ingat x?hahahaha.. :)

    ReplyDelete
  2. hahaha....mestilaa igt.nnti aku wat cite 'kehidupan di samura' ekekeke...tp album ada kat umah arr..tunggu aku blk dlu k.anyway thanks for viewing!!singgah laa slaluuuu...

    ReplyDelete